Brev:
Vil pludselig kun have flaske - 8 mdr.
13. december 2011
Alder:
8 mdr.
Vil pludselig kun have flaske - 8 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar på mit sidste brev. Det gav mig virkelig klarhed. Tobias er netop begyndt at støtte på benene og står nu rigtig flot. Nu vender jeg tilbage med endnu et spørgsmål.
Som jeg lige kan regne ud er vi igang med et tigerspring og det kan virkelig mærkes. Oveni det tror jeg, at den her separations angst også spiller ind.
Tobias, som ellers har sovet godt - ihvertfald i nogle uger, vågner nu flere gange om aftenen/natten og er helt ulykkelig. Vi har altid kunne trøste ham i sengen og give ham sutten men nu er vi nødt til at tage ham op og gå rundt med ham indtil han falder ned igen. Et kvarter efter kan vi så lægge ham igen og stå ved hans seng, da han lige skal mærke vi er der før end han kan lægge sig til at sove igen. Tænker at det kunne være separations angst der kommer til udtryk. Han græder også så snart man forlader det rum han er i.
De sidste tre dage har han helt nægtet at spise. Han vil kun have sine flasker og dem spiser han op. Han nægter både mad fra ske og mad i stykker også selvom han selv får lov at spise. Selv købegrød, som førhen var en sikker vinder, gider han ikke at spise. Han bliver faktisk helt ulykkelig når han har spist et par skefulde.
Jeg tilbyder ham mad som jeg plejer, men giver nu flere flasker, da han må være sulten siden han tømmer flaskerne. Flasken tilbydes han en time efter jeg har tilbudt ham mad. Han får stadig ikke mad om natten. Skal jeg være hård og nægte ham mere end de fire flasker jeg oprindeligt gav ham. Jeg er ret sikker på, at det skyldes tigerspring så er ikke urolig for, at hans appetit nok skal vende tilbage, men hvordan skal jeg lige tackle det indtil da?
Hvad skulle jeg dog gøre hvis jeg ikke lige kunne spørge dig :o)
Med venlig hilsen
Maria