Vil pludselig kun have flaske - 8 mdr.

13. december 2011

Alder:
8 mdr.

Vil pludselig kun have flaske - 8 mdr.

Hej Helen

Tak for dit svar på mit sidste brev. Det gav mig virkelig klarhed. Tobias er netop begyndt at støtte på benene og står nu rigtig flot. Nu vender jeg tilbage med endnu et spørgsmål.

Som jeg lige kan regne ud er vi igang med et tigerspring og det kan virkelig mærkes. Oveni det tror jeg, at den her separations angst også spiller ind.

Tobias, som ellers har sovet godt - ihvertfald i nogle uger, vågner nu flere gange om aftenen/natten og er helt ulykkelig. Vi har altid kunne trøste ham i sengen og give ham sutten men nu er vi nødt til at tage ham op og gå rundt med ham indtil han falder ned igen. Et kvarter efter kan vi så lægge ham igen og stå ved hans seng, da han lige skal mærke vi er der før end han kan lægge sig til at sove igen. Tænker at det kunne være separations angst der kommer til udtryk. Han græder også så snart man forlader det rum han er ...

Annonce

... i.

De sidste tre dage har han helt nægtet at spise. Han vil kun have sine flasker og dem spiser han op. Han nægter både mad fra ske og mad i stykker også selvom han selv får lov at spise. Selv købegrød, som førhen var en sikker vinder, gider han ikke at spise. Han bliver faktisk helt ulykkelig når han har spist et par skefulde.

Jeg tilbyder ham mad som jeg plejer, men giver nu flere flasker, da han må være sulten siden han tømmer flaskerne. Flasken tilbydes han en time efter jeg har tilbudt ham mad. Han får stadig ikke mad om natten. Skal jeg være hård og nægte ham mere end de fire flasker jeg oprindeligt gav ham. Jeg er ret sikker på, at det skyldes tigerspring så er ikke urolig for, at hans appetit nok skal vende tilbage, men hvordan skal jeg lige tackle det indtil da?

Hvad skulle jeg dog gøre hvis jeg ikke lige kunne spørge dig :o)

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger